m.s. Kogge

Nederlands gebouwd motorvrachtschip. Het is een economische schip met een bijzonder goed draagvermogen. Laadruim uitermate geschikt voor lichte bulklading zoals veevoeders.

Sinds 2004 in onze vloot als m/s Carpe Diem en in 2020 omgedoopt naar Kogge in samenwerking met de Peterson Groep.

m.s. Semper Fi

Het ontwerp van de “Semper Fi” is beter gestroomlijnd en is qua indeling beter doordacht dan elk ander ontwerp ooit gezien in de binnenvaart ten tijden van de bouw, zonder daarbij in te boeten op draagvermogen.

Niet alleen op technisch vlak, maar ook op economisch vlak is het ontwerp tegen het licht gehouden. Dat is toch waar het uiteindelijk om draait, de meest gunstige exploitatie.

De combinatie van een doordacht ontwerp en een doorontwikkelde duurzame voortstuwing resulteerde in een aantrekkelijk exploitabel & milieuvriendelijk binnenvaartschip met een zo groot mogelijk vaargebied. Kortom, een schip dat zich niet alleen beperkt tot duurzaamheid in voortstuwing.

Greenaward Goud!

m.t.s. Manu Forti

Een modern zelflossend siloschip gespecialiseerd voor poedervormige bulkgoederen. De Manu Forti is omgebouwd in 2019 en toen uitgerust met 8 nieuwe lading/druk tanks.Deze hebben een inhoud van 1258 m3. Het schip is voorzien van een modern volledig gesloten weersonafhankelijk systeem, wat doormiddel van pneumatische transport lost. Het zijn type goedgekeurde tanks door Lloyds register.